اپل در مقابل گوگل! اپل به دنبال راه اندازی سرویس نقشه

محصولات و سرویس های اپل همیشه برای کاربران جذاب و جالب بوده است. پس از موفقیت های اپل در چند سال گذشته همه در انتظار حرکت جدیدی از این شرکت خوش نام هستند. در طول فعالیت اپل، انحصار طلبی یکی از خصوصیات و ویژگی های بارز این شرکت بوده است. تولید محصولات و سرویس های مخصوص به کاربران اپل که مشابه به سرویس های شرکت های دیگر (مانند سرویس iCloud ) تاییدی بر این نگرش در مورد اپل می باشد. به تازگی اپل در پی راه اندازی سرویسی مشابه با Google Maps و یا حتی فراتر از آن است. در حال حاضر اپل به صورت پیشفرض از سرویس نقشه های گوگل بر روی محصولات خود استفاده می کند، اما خرید شرکت هایی مرتبط با نقشه برداری توسط اپل در ۳ سال گذشته رنگ واقعیت به ادعایی مبنی بر قدم گذاشتن اپل به نقشه برداری می دهد. در این مطلب قصد داریم تا مروری کوتاه بر فعالیت های ۳ سال گذشته اپل در این زمینه داشته باشیم.

خرید کمپانی Placebase در سال ۲۰۰۹

اپل در سال ۲۰۰۹ بود که خبر از خرید کمپانی نقشه برداری Placebase داد. Placebase بسیار شبیه به Google Maps است و یک سرویس نقشه برداری است که پوشش جهانی دارد و قابلیت هایی مانند نقشه گوگل از جمله قابلیت بزرگنمایی و کوچکنمایی، لایه ای بودن و بارگذاری جزئیات نقشه دارد. این حرکت باعث شد همه ی گمانه زنی ها به سمتی برود که اپل قصد دارد تا سرویس نقشه خود را بی نیاز از Google ارائه دهد. اما اپل قرداد استفاده از نقشه گوگل را تمدید کرد تا مشخص شود این پروژه تا  تکمیل شدن و ارائه به کاربران زمانی زیادی دارد و اپل به دنبال خصوصیات دیگر و برجسته تر می باشد.

خرید کمپانی Poly9 در سال ۲۰۱۰؛دومین خرید مرتبط

در ماه جولای سال ۲۰۱۰ اینبار روزنامه کانادایی The Sun خبر از خرید تازه اپل داد، که خرید یک شرکت در زمینه نقشه برداری آنلاین به نام Poly9 است. این شرکت در زمینه نقشه برداری به صورت سه بعدی نیز فعالیت داشت و دورخیز اپل به سمت نقشه های سه بعدی را نمایان کرد.در این زمان بود که رویکرد اپل در بخش نقشه برداری و ادامه روند خرید و تحقیق در این زمینه توجه همه را به خودش جلب کرد و نظریه ی استفاده از یک سرویس نقشه تولیدی خود ، بر روی محصولاتش از جمله آیفون، آیپد وآیپاد تاچ قوت گرفت. در سال ۲۰۱۰ نیز اپل بار دیگر قرارداد استفاده از نقشه گوگل را تمدید کرد.

سومین کمپانی نقشه بردای برای اپل…

خرید شرکت Poly9 نشان داد که اپل به دنبال راه هایی برای نقشه برداری به صورت سه بعدی است در ادامه اما در ماه آگوست سال جاری خبری منتشر شد که اپل سومین خرید در زمینه نقشه برداری و دومین کمپانی نقشه برداری سه بعدی را خریده است. C3 Technologies شرکتی سوئدی بود که این بار اپل دست روی آن گذاشت. C3 Technologies شرکتی است که تصاویر سه بعدی با وضوح بسیار بالا و جزئیات دقیق از ساختمان ها، راه ها، خانه ها و حتی جزئیات کوچکی مانند درختان را ایجاد می کند. این شرکت ار پیشتازان این فناوری می باشد و با ابزار های بسیار پیشرفته تصاویر سه بعدی را تهیه می کند. اپل اما این بار هم قرارداد استفاده از نقشه گوگل را تمدید کرد تا همچنان دنیای تکنولوژی را منتظر بگذارد.

در سر مدیران اجرایی اپل چه می گذرد؟!

به طور حتم وقتی اپل شرکتی را خریداری می کند، از این خرید هدفی دارد به و خرید چند کمپانی مرتبط با هم در سال های اخیر از مصمم بودن اپل در این راه خبر می دهد .مطمئنا اپل تمام این کمپانی های خریدادری شده را به سمتی که تمایل دارد هدایت می کند تا نهایتا محصول منحصر بفرد خود را رو نمایی کند. بطور مثال می توان از آخرین خرید شرکت اپل، Siri نام برد که پس از گذشت تقریبا یک سال به یک اپلیکشن محبوب بر روی آیفون ۴ اس تبدیل شد. حرکت اپل به سوی استفاده از نقشه با تکنولوژی سه بعدی می تواند یک راه قدرتمند و متمایز در زمینه نقشه برداری باشد  و نوید این را به ما بدهد که از نقشه ساده گوگل بر روی آیفون مان به یک نقشه جذاب و کاملا جدید منتقل شویم.

فکر می کنید سرویس نقشه اپل چگونه باشد و چه امکاناتی داشته باشد؟

یک دیدگاه برای ”اپل در مقابل گوگل! اپل به دنبال راه اندازی سرویس نقشه

  1. مطمئننا مثل گوگل سرویس نقشه ساز نخواهد داشت. نظر شخصی من این هست که همونطوری که خیلی از سرویس های اپل به درد کاربران ایرانی نمی خوره، سرویس نفشه اپل هم به درد ایرانی ها نخواهد خورد. البته و صد البته که این فقط حدثی هست که من می زنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.