جنبش سیبیلی برای مبارزه با سرطان!

از سال ۲۰۰۴ هر سال در ماه نوامبر جنبشی به نام movember ( ترکیبی از  نام  ماه میلادی november  و کلمه ی سیبیل یا moustache  ) در استرالیا به راه افتاد که توسط یک گروه کوچک از افراد که هیچوقت فکر نمیکردن در مدت کمی یک کمپین جهانی راه بندازن.

 movember

ایده ی اولیه برمیگرده به سال ۲۰۰۳ به صورت کاملا اتفاقی توسط گروهی از دوستان که در مورد “سیبیل” و مدهای دهه ۸۰ شوخی میکردن! خودشون هم فکر نمیکردن در طول این مدت کوتاه پایه گذار یک حرکت جهانی بشوند و هر سال این حرکت در شهرهای بزرگ دنیا اتفاق بیفته.

قضیه از این قراره که از سال ۲۰۰۴ هر سال با شروع ماه نوامبر  با مردها با اصلاح کامل صورت به جز سیبیلشون  شروع کردن به پول جمع کردن برای تبلیغ در مورد سرطان پروستات و سعی در شکستن تابو ی این قضیه برای مردم ، این افراد که اصطلاحا بهشون “ Mo bro” یا برادران سیبیلو میگن از شروع  ماه نوامبر به مدت یک ماه تمام با همین قیافه از دوست و آشنا و فامیل کمک های مالی جمع میکنند، یک mo bro در جواب سوالاتی که راجع به قیافه جدیدش می‌شه راجع به سرطان های که روی مردها تاثیر میگذاره صحبت میکنه.

زنها “Mo Sistas”  هم در این اطلاع‌رسانی سهیم هستند و در  راستای اهداف این کمپین با مردان سیبیلو همکاری می‌کنند!

سیبیل در واقع نمادیه در مقابل سمبل روبان صورتی که نشانه ی سرطان پستان هست، تا شاید با ایجاد جذابیت و حس کنجکاوی بتونه اطلاعات مردم رو در این باره بیشتر کنه.

در آخر پیشنهاد می‌کنم این ویدیو گوگل هم در این باره ببینید ، خالی از لطف نیست http://youtu.be/HjRhqx2EaQs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.